//
most olvassa...
Élő múlt/Securitate, Egyházak, Emberi jogok, Közösségi/kisebbségi jogok, Magyar szervezetek, Magyar-román, Magyarokról, Média, Politika, Régiók/autonómia, Romániai Magyar Demokrata Szövetség - RMDSZ, Történelem, Visszaszolgáltatások, XX. század

Bírság a magyarokat megbélyegző TVR-es műsor miatt – Krónika Online

Ötezer lejes bírságot szabott ki az Országos Audiovizuális Tanács (CNA) a román közszolgálati televízió 1-es csatornájára (TVR1) a Kérdések és válaszok (Întrebări și răspunsuri) (helyesen: Întrebări și răspunderi, tehát lefordítva: Kérdések és felelősségek – E-RS) című műsorában, tavaly november 16-án (helyesen: november 28-án – E-RS) elhangzott, a restitúció kapcsán a magyarokat vádoló kijelentések miatt.

(kronika.ro)

Az ügyben az RMDSZ tett feljelentést a médiahatóságnál tavaly december 20-án, kérve a történtek kivizsgálását. A szóban forgó műsor vezetője és két meghívottja – egyetemi professzor és publicista – többek között az erdélyi visszaszolgáltatásokról is beszélt, azt sugallva, a magyar kisebbség úgy kapta vissza elkobzott javait, hogy ezzel megkárosította a román államot.

„Elfogadhatatlan, hogy már a közszolgálati hírcsatorna is elővette a »magyar kártyát«. Nem engedhetjük, hogy újra és újra megbélyegezzenek minket, tényeket ferdítsenek, ezzel pedig a közvéleményt félretájékoztassák” − nyilatkozta Porcsalmi Bálint, az RMDSZ ügyvezető elnöke a CNA csütörtöki döntése után.

A szövetség hírlevele által idézett politikus emlékeztetett: eddig a magyar közösség ellen irányuló, diszkrimináló tartalmak főként a kereskedelmi televíziócsatornákra voltak jellemzőek. A legaktuálisabb eset márciusban történt, amikor az RMDSZ feljelentése alapján a B1 hírtelevízió huszonötezer lejes bírságot kapott, mert a műsorvezető, Radu Banciu azt mondta: a magyaroknak menekültnépként semmi keresnivalójuk Európában, hiszen nem európaiak, nyelvük sem tekinthető annak.

Ezt megelőzően február elején kapott tízezer lejes bírságot magyarok ellen irányuló uszítás miatt a Realitatea hírtévé Rareș Bogdan vezette műsora. Közel egy éve pedig – szintén a szövetség feljelentése alapján – az Antena 3 írásbeli megrovást, a B1 televízió pedig pénzbíróságot kapott, mert a 2015. december 1-jei, kézdivásárhelyi eseményekről a tényeket elferdítve, nem objektív módon számolt be, a kollektív bűnösség elve alapján pedig az egész magyar közösséget terroristának állította be.

Forrás: Bírság a magyarokat megbélyegző TVR-es műsor miatt – Krónika Online

Ha nem akar lemaradni friss bejegyzéseinkről, csatlakozzon Facebook-közösségünkhöz.

Ha szeretne hozzájárulni szolgáltatásunk fenntartásához, keresse fel tájékoztató oldalunkat.

Szerkesztési elveinkről bővebben itt talál tájékoztatást.

Advertisements

Interakció

Hozzászólások letiltva.

%d blogger ezt kedveli: