Drulă szerint viszont ami a pénzek beruházásokra történő felhasználását illeti, mind az országos, mind az EU-s alapokból származó összegeket illetően rekordokat döntött az általa vezetett minisztérium. Facebook bejegyzésében azt írja, hogy az országos forrásokból származó pénzeknek a 90%-át költötte el a szállítási tárca, az EU-s alapoknál viszont már kissé ködösebben fogalmaz, ott azt emeli ki, hogy 2020 első 7 hónapjához képest 21,5%-kal nőtt az EU-s pénzek felhasználása. “Továbbra is fenntartjuk azt a célunkat, hogy mind a 8 milliárd lejt lehívjuk. A nemzeti források összetevő esetében 90% feletti a végrehajtás, szemben a 2020-as 70%-kal (3 milliárd lej, szemben a 2,45 milliárd lejjel)” – írja Drulă.
Drulă a bejegyzésében azt is kiemeli, hogy a szállítási minisztérium a tavalyi 7,1 milliárd lejjel szemben idén csak 6,3 milliárd lejből gazdálkodik, és az év eleján a költségvetés összeállításánál garanciát kapott arra vonatkozóan, hogy a költségvetés-kiigazításnál biztosítani fogjék a szüskgées forrásokat.
A szállítási miniszter azt is részletesen taglalja, hogy milyen projektekre kerülnének felhasználásra az általa a költségvetés-kiigazítás során kért plusz források:
- Ebből szeretnék növelni az utak karbantartására költött forrásokat. Itt megjegyzi azt is, hogy az év ezen szakaszáig rekordösszeget költöttek el ilyen célokra.
- Innen fizetnék a diákok és nyugdíjasok vonat-, illetve metrójegyeire számított kedvezményeket. Drulă itt megjegyzi, hogy az erre a célra korábban előirányzott 350 millió lej nem elég, hiszen 2019-ben 685 millió lej, a járvány kitörésének évében pedig 450 millió lejt kellett fordítaniuk ezekre a célokra.
- Arra is felhívja a figyelmet, hogy olyan 5-10 éves bírósági ítéletek miatti kártérítéseket is ki kellene fizetnie a szállítási tárcának, amelyekre munkálatok leállítása miatt kötelesek a kivetelezőkkel szemben (például a Lugos-Déva autópályaszakasz esetében).
- És arra is felhívja a figyelmet, hogy az Európai Bizottság által jóváhagyott, a koronavírus miatt a szállítási minisztériumhoz tartozó állami vállalatoknak fizetendő kompenzációk is veszélybe kerülnek, ami a CFR-nél komoly fizetési nehézségekhez vezetne.
(digi24, hírszerk.)
2021. augusztus 06., utolsó frissítés: 08:24
Beszélgetés
Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.