//
most olvassa...
Politika

A szállítási miniszter visszavág Cîțunak: ha nem ad több pénzt, veszélybe kerül az utak karbantartása – Transindex/Pénzcsinálók

Források szerint a szállítási minisztérium a költségvetés-kiigazításról szóló tárgyalások során azt kérte Cîțutól, hogy 2,9 milliárd lejjel növelje a szakminisztérium idei büdzséjét, a pénzügyminisztérium által összeállított első munkaverzióban viszont mindössze 320 millió lejnyi plusz forrás szerepel. Csütörtökön Cîțu a forrásleosztást azzal magyarázta, hogy a szállítási tárca még azt a pénzt sem tudta elkölteni, amellyel jelenleg rendelkezik. “Ha a költségvetés-végrehajtásból indulunk ki, a szállítási tárcától forrásokat kellett volna elvenni, nem pedig plusz pénzeket adni” – mondta.

Drulă szerint viszont ami a pénzek beruházásokra történő felhasználását illeti, mind az országos, mind az EU-s alapokból származó összegeket illetően rekordokat döntött az általa vezetett minisztérium. Facebook bejegyzésében azt írja, hogy az országos forrásokból származó pénzeknek a 90%-át költötte el a szállítási tárca, az EU-s alapoknál viszont már kissé ködösebben fogalmaz, ott azt emeli ki, hogy 2020 első 7 hónapjához képest 21,5%-kal nőtt az EU-s pénzek felhasználása. “Továbbra is fenntartjuk azt a célunkat, hogy mind a 8 milliárd lejt lehívjuk. A nemzeti források összetevő esetében 90% feletti a végrehajtás, szemben a 2020-as 70%-kal (3 milliárd lej, szemben a 2,45 milliárd lejjel)” – írja Drulă.

Drulă a bejegyzésében azt is kiemeli, hogy a szállítási minisztérium a tavalyi 7,1 milliárd lejjel szemben idén csak 6,3 milliárd lejből gazdálkodik, és az év eleján a költségvetés összeállításánál garanciát kapott arra vonatkozóan, hogy a költségvetés-kiigazításnál biztosítani fogjék a szüskgées forrásokat.

A szállítási miniszter azt is részletesen taglalja, hogy milyen projektekre kerülnének felhasználásra az általa a költségvetés-kiigazítás során kért plusz források:

  • Ebből szeretnék növelni az utak karbantartására költött forrásokat. Itt megjegyzi azt is, hogy az év ezen szakaszáig rekordösszeget költöttek el ilyen célokra.
  • Innen fizetnék a diákok és nyugdíjasok vonat-, illetve metrójegyeire számított kedvezményeket. Drulă itt megjegyzi, hogy az erre a célra korábban előirányzott 350 millió lej nem elég, hiszen 2019-ben 685 millió lej, a járvány kitörésének évében pedig 450 millió lejt kellett fordítaniuk ezekre a célokra.
  • Arra is felhívja a figyelmet, hogy olyan 5-10 éves bírósági ítéletek miatti kártérítéseket is ki kellene fizetnie a szállítási tárcának, amelyekre munkálatok leállítása miatt kötelesek a kivetelezőkkel szemben (például a Lugos-Déva autópályaszakasz esetében).
  • És arra is felhívja a figyelmet, hogy az Európai Bizottság által jóváhagyott, a koronavírus miatt a szállítási minisztériumhoz tartozó állami vállalatoknak fizetendő kompenzációk is veszélybe kerülnek, ami a CFR-nél komoly fizetési nehézségekhez vezetne.

(digi24, hírszerk.)

2021. augusztus 06., utolsó frissítés: 08:24

https://penzcsinalok.transindex.ro/hir/20210806-a-szallitasi-miniszter-visszavag-ciunak-ha-nem-ad-tobb-penzt-veszelybe-kerul-az-utak-karbantartasa

Ha nem akar lemaradni friss bejegyzéseinkről, csatlakozzon Facebook-közösségünkhöz.

Ha szeretne hozzájárulni szolgáltatásunk fenntartásához, keresse fel tájékoztató oldalunkat.

Szerkesztési elveinkről bővebben itt talál tájékoztatást.

Beszélgetés

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

Főtámogatók

KEDVENCEINK