Mint arról beszámoltunk, kiderült, melyik lesz az egyik első járat a Brassó melletti Vidombákon épülő, és várhatóan jövőre átadandó nemzetközi repülőtéren: a Tarom román nemzeti légitársaság Bukarest-Brassó járatot készül indítani.
Ami meglehetősen furcsa, lévén hogy a Cenk alatti város és Bukarest közötti távolság jóval kevesebb 200 kilométernél.
Ez tűnt fel a Greenpeace környezetvédő szervezet romániai illetékeseinek is, akik bele is szálltak a tervbe.
A szervezet felhívja a figyelmet, hogy a klímaválság közepette a Tarom igazgatója egy olyan,
166 kilométeres távon akar menetrend szerinti járatot indítani, amely vonattal is befutható 2-3 óra alatt.
Márpedig a rövid távú utakon a kibocsátott szennyezőanyagok mennyisége aránytalanul nagyobb a repülők esetében, az elektromos meghajtású vonatok széndioxid-kibocsátása rövid távon 15-ször kisebb, mint a repülőké, amelyek rengeteg energiát fogyasztanak, és
másodpercenként négy liter kerozint égetnek el.
Azt már mi tesszük hozzá, hogy ekkora távon a Tarom által alkalmazott igencsak borsos díjszabás mellett legfeljebb csak a legtehetősebb üzletemberek veszik majd igénybe a repülőt – amellyel a ki- és becsekkolással együtt eleve nem biztos, hogy sokkal rövidebb idő alatt érnek el egyik városból a másikba.
Na és persze a parlamenti képviselők és szenátorok.
Akiknek viszont az utazásait a parlament fizeti.
Vagyis mi, az adónkból.
2022. november 17., csütörtök 10:23
Greenpeace: mégis mi szükség van egy Bukarest-Brassó repülőjáratra?
Beszélgetés
Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.