//
most olvassa...
Politika

Greenpeace: mégis mi szükség van egy Bukarest-Brassó repülőjáratra? – Főtér/+

Elvégre olyan távról van szó, amely vonattal is viszonylag rövid idő alatt befutható.

Mint arról beszámoltunk, kiderült, melyik lesz az egyik első járat a Brassó melletti Vidombákon épülő, és várhatóan jövőre átadandó nemzetközi repülőtéren: a Tarom román nemzeti légitársaság Bukarest-Brassó járatot készül indítani.

Ami meglehetősen furcsa, lévén hogy a Cenk alatti város és Bukarest közötti távolság jóval kevesebb 200 kilométernél.

Ez tűnt fel a Greenpeace környezetvédő szervezet romániai illetékeseinek is, akik bele is szálltak a tervbe.

A szervezet felhívja a figyelmet, hogy a klímaválság közepette a Tarom igazgatója egy olyan,

166 kilométeres távon akar menetrend szerinti járatot indítani, amely vonattal is befutható 2-3 óra alatt.

Márpedig a rövid távú utakon a kibocsátott szennyezőanyagok mennyisége aránytalanul nagyobb a repülők esetében, az elektromos meghajtású vonatok széndioxid-kibocsátása rövid távon 15-ször kisebb, mint a repülőké, amelyek rengeteg energiát fogyasztanak, és

másodpercenként négy liter kerozint égetnek el.

Azt már mi tesszük hozzá, hogy ekkora távon a Tarom által alkalmazott igencsak borsos díjszabás mellett legfeljebb csak a legtehetősebb üzletemberek veszik majd igénybe a repülőt – amellyel a ki- és becsekkolással együtt eleve nem biztos, hogy sokkal rövidebb idő alatt érnek el egyik városból a másikba.

Na és persze a parlamenti képviselők és szenátorok.

Akiknek viszont az utazásait a parlament fizeti.

Vagyis mi, az adónkból.

Greenpeace: mégis mi szükség van egy Bukarest-Brassó repülőjáratra?

Beszélgetés

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

Főtámogatók

KEDVENCEINK