Idén sem éri el az 1000 kilométert a romániai autópályák és gyorsforgalmi utak hossza – derül ki a közúti és vasúti infrastruktúra fejlesztését célzó beruházások haladását árgus szemekkel követő Pro Infrastruktúra Egyesület friss mérlegéből.
Az egyesület szerda esti Facebook-bejegyzésében azt írta, hogy 994,6 kilométernyi autópálya és gyorsforgalmi út lesz használatban a 2022-es esztendő végén.
„Egy normális (ha nem is teljes) hálózathoz még nagyjából 2000 kilométerre lenne szükség. Az elkövetkező 10 évben még LEGALÁBB 900 kilométert TUDUNK és KELL építeni, még akkor is, ha figyelembe vesszük a hatóságok legendás makogásait és botladozásait, a Kárpátok átszelésének műszaki kihívásait és kockázatait, valamint egyes kivitelezők csigalassúságát és lustaságát” – fogalmaznak az egyesület szakemberei. Rámutatnak:
ennek a 900 kilométernek egy részére már kiírták a versenytárgyalást, egy részén pedig már el is rajtoltak a munkálatok.
Konkrétan 444 kilométernyi autópálya megépítésére várják a jelentkezőket, amelyek kivitelezési költségeit 6,54 milliárd euróra becsülik. Emellett 451 kilométernyi autópályára és gyorsforgalmi útra már meg is kötötték a szerződést a versenytárgyalásból győztesként kikerült kivitelezővel.
FRISSÍTVE – Aláírták a szerződést, épülhet az észak-erdélyi autópálya Marosvásárhely és Kolozsvár közötti hiányzó szakasza
„Ez együtt 895 kilométer, amelyeket át lehet adni az elkövetkező 10 évben egy realista-optimista forgatókönyv szerint, beleértve az A1-es borzasztó, Nagyszeben és Pitești közötti szakaszát (69 kilométer a hegyeken át), illetve az A3-asnak a Szilágy megyei Vaskapu és Szilágynagyfalu közötti szakaszát (itt lesz a Meszes alatt áthaladó, csaknem 3 kilométeres alagút)” – vetíti előre a Pro Infrastruktúra Egyesület.
Szakértőik szerint azonban a célkitűzések eléréséhez meg kell duplázni a jelenlegi ütemet,
és a mindenkori közlekedésügyi minisztereknek, valamint a közúti infrastruktúráért felelős társaság (CNAIR) illetékeseinek fel kell vállalniuk, hogy évente átlagosan 90 kilométernyi autópályát és/vagy gyorsforgalmi utat átadnak a forgalomnak.
Kiteljesedhet a dél-erdélyi sztráda: aláírták a hiányzó Temes megyei szakasz építési szerződését
Bálint Eszter
2022. december 01., 08:34 • utolsó módosítás: 2022. december 01., 09:10
Beszélgetés
Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.