//
most olvassa...
Közösségi/kisebbségi jogok, Közoktatás, Magyar-román, Magyarokról, Oktatás és tudomány, Politika, Régiók/autonómia, Romániai Magyar Demokrata Szövetség - RMDSZ

Sabina Elena, a háromszínű hajpántos diáklány: „Nem gyűlölöm a magyarokat, azt gyűlölöm, hogy ők gyűlölnek engem” – Adevărul

adevarulSabina Elena, a március 15-én, az összmagyarság napján az iskolában háromszínű hajpántot viselő kovásznai diáklány kijelentette, semmit sem tervezett meg, hanem inkább egy ösztönös dologról volt szó. A diáklányt képviselő Tabalai ügyvéd megjegyezte, Sabina szülei bűnvádi feljelentést akarnak tenni az őt megfenyegető osztályfőnöknő és kollégák ellen.

(Fotó: Adevarul/Realitatea TV) (A lány és a környezetében lévők zavaros szemléletére mutat rá, hogy ezen a képen is fejjel lefelé viseli a román zászlót, ami valójában a nemzeti színek megsértését jelenti és erre senki sem hívta fel a figyelmét! – E-RS)

A kovásznai háromszínű hajpántos diáklány, Sabina Elena a Realitatea TV „Jorcuri de putere” („Hatalmi játszmák” – E-RS) című műsorában mesélte el az eseményeket.

„December 1-én, hogy az iskola udvarán elénekelhessük Románia himnuszát, kérést nyújtottunk be az igazgatóságnak. Miután kitartottunk mellette, engedélyezték. Miután a nagyszünetben elénekeltük, a magyar tagozatok részéről sértő szavakat, pfujolásokat, obszcén gesztusokat kaptunk. Március 15-én tényleg nem tehettem meg, hogy ne legyen semmilyen reakcióm”.

Március 15-én egy tanárnő figyelmeztetett, hogy ne hordjam többet a háromszínű szalagot a fejemen, mert a magyarok napja van és ne provokáljam őket. Hétfőn is ezzel a háromszínű hajpánttal jöttem. Órák után az osztályfőnök asszony arra kért, ne hordjam többet a fejemet, mert csak erről beszélnek a tanáriban és az ügyet országos szintre emelték. Azt kérdeztem, hogy kapok-e majd valamilyen büntetést. Azt mondta, hogy igen, mert az iskola területén használtam a mobil telefont. Másnap, kedden a háromszínű szalaggal a derekamon jöttem. Hozzám jött egy ollóval a kezében, azt hiszem, le akarta vágni, de nem sikerült neki, mert ellenálltam. Sikerült kioldania és elvinnie magával, semmit sem mondva. A társaim meg voltak döbbenve”, mondta Sabina a Realitatea TV-ben.

Arra a kérdésre, hogy utálja-e a magyarokat, Sabina Elena azt válaszolta: „Nem. Nincs miért gyűlölnöm őket. Nem mondtam ilyet. Azt gyűlölöm, hogy ők gyűlölnek engem”. (Itt ellentmondás van egy korábbi, neki tulajdonított nyilatkozattal – E-RS)

Sabina anyja kijelentette, hogy a tanárok viselkedése nem volt megfelelő, de hogy a közösségükben általában nincsenek gondok a magyarok és románok között:

Megértjük, kölcsönösen tiszteljük egymást. Ez a feszültség az iskolában alakult ki, ahol mindenki azt akarja terjeszteni, amit jónak lát.”

„Felébresztette bennünk azt a románizmust, ami látens módon létezik, amit nem mutatunk ki. Mindnyájunkat meglepett a bátorságával”, tette hozzá Sabina anyja.

A Sabinat képviselő Tabalai ügyvéd azt mondta, az iskola vezetősége rossz, mert RMDSZ-tagokból és más magyar tanárokból áll.

„Társadalmi szinten nincsenek gondok, románok és magyarok testvériségben élünk, ezeket a gondokat a politikum hozza létre. A kovásznai román közösség támogatja az iskolaigazgató, az igazgatóhelyettes leváltását, az osztályfőnök megbüntetését ezen aspektusok miatt, de a Kovászna Megyei Tanfelügyelőség vezetőjének leváltását is. Elég abból a politikából, amennyit sikerült belevinnie és ebbe a helyzetbe hoznia minket”, tette hozzá.

Tabalai hozzátette, Sabina szülei be akarják perelni a lány osztályfőnökét, de az őt halálosan megfenyegető társait is.

El fogunk menni az ügyészségre, hogy bűnvádi feljelentést tegyünk lopásért és a kapott fenyegetésekért. Békés együttélést akarunk és hogy megértsük egymást”, mondta a lányt képviselő Tabalai.

Sabina azt mondta, nem izgul az iskolába való visszatérés miatt, ahol azonban a tanárok úgy gondolják, hogy „másfajta történelem fontos, nem Romániáé”, mondja a diáklány.

A történelemórákon a könyvből az első három sort tanítják nekem, de nem tudom, miért.

A diáklány kijelentette még, hogy továbbra is hordani fogja a trikolórt. „Nagyon jól érzem magam, mert láttam, hogy olyan sokan támogatnak és mellettem állnak. Büszke vagyok arra, hogy másoknál is elértem, hogy büszkék legyenek, mert románok. Továbbra is hordani fogom a trikolórt.”

Sabina üzenete a magyar kollégáinak:

Üdv, kollégák a magyar tagozatról, remélem, többé nem lesznek ugyanolyan reakcióitok, ahányszor megláttok majd a trikolórral a fejemen.”. […]

Iulia Rosu

adevarul.ro, 2013. március 22., 22:14

Sabina Elena, eleva cu bentiţă tricoloră: „Nu-i urăsc pe unguri, urăsc faptul că ei mă urăsc“

Beszélgetés

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

Főtámogatók

KEDVENCEINK